Hoe eet je goed met een dieet?

Lunchen Scheveningen

Het woord lunch is terug te voeren op het Nederduitse dorp Holmgren. Dit kleine stadje had een Duitse bevolking van ongeveer 1100 mensen. Het woord lunch werd gebruikt om de maaltijd na de lunch aan te duiden, die meestal in de stad werd gegeten. De lunch was groot, een soort maaltijd met veel gerechten en werd vooral in de stad gegeten. Een varkenslapje was het hoofdgerecht, samen met gebakken eieren, worstjes, zuurkool en brood. Het was een maaltijd die door iedereen werd gegeten, ook door kinderen. Kruiken werden af en toe aan het decor toegevoegd. De traditionele zoete koekjes, Schneiderbrot genaamd, kwamen uit deze stad.

De maaltijd was alleen gereserveerd voor speciale gelegenheden. In dit geval heette het Feste. Deze maaltijd werd door iedereen in de stad gegeten. Een dagelijkse maaltijd voor de burgers van deze stad was koffie bij zonsondergang en een schotel met bloemblaadjes, een traditioneel gefrituurd gerecht. Dit gebakken gerecht was gemaakt van gebakken eieren, aardappel, brood, gesmolten kaas, honing, sinaasappelreductie en citroenschil. Oude mensen zeiden dat dit gerecht een Weense traditie is en dat het alleen in die tijd werd gegeten. Dit gerecht is uitgevonden door een Nederlandse kok genaamd Johannes Down in 1766. Hij kookte dit en andere gerechten. Het maken van gebakken aardappelen werd door de Nederlanders gedaan om hun rantsoen aardappelen te rekken. Ze bakten de aardappelen in olie en begroeven ze daarna of smikkelden ze in het gerecht. Dit gerecht kon ook worden gegeten met gesneden brood.

Friedrich Nietzsche werd eenzelfde soort gerecht later beroemd in Frankrijk. Dit gerecht combineert gekookte kool, aardappelen en zuurkool. Dit gerecht lijkt wel wat op de aardappelsalade die tegenwoordig populair is. Het gerechtFavoriet hier is de gefrituurde aardappel. De mensen zijn tegenwoordig dol op aardappelen. Ze eten ze met hamburgers, bij het ontbijt, in aardappelsalade en zelfs gebakken in de vorm van een aardappeltaart.ption, de aardappel is een wortelgroente en heeft veel meer gezondheidsvoordelen dan alleen een aardappel te zijn. Aardappelen zijn rijk aan vitamine C en andere vitaminen en mineralen. Ze zijn goed voor mensen die lijden aan diabetes en cholesterol. Gebakken aardappelen zijn de bekendste aardappelsoort. Andere soorten zijn de Seeman-aardappel, de Brown Swiss, de magere en vrije chauffeurs, de tuinaardappel, waarover hier meer. Bij het bakken moet zout in de koekenpan worden gedaan.

Alle variëteiten aardappelen zijn zeer populair om te eten. In feite kan men ze in de supermarkt vinden in de vorm van chips met vele smaken. Maar ze bevatten allemaal de grote hoeveelheid calorieën die in de gewone aardappelen zit. Je kunt gebakken aardappelen eten zoals elk ander voedsel. U kunt er zout en andere specerijen aan toevoegen en ze thuis in olie bakken. U kunt de aardappelen ook goed thuis klaarmaken en zo tijd besparen. Als je van aardappelsalade houdt, kun je die maken door alleen olie en azijn toe te voegen. Dan bak je de gehakte tomaten, ui, zoete maïs en andere groenten met deze dressing. Een andere salade die je kunt maken heet cole slaw salade. Het is een eenvoudig gerecht, dat wordt gemaakt van geraspte kool en andere groenten, zoals taugé, rapen en knoflook, fijngehakt. Tot slot wordt het gekruid met een rub, die helpt bij het verhogen van de vitaminen en mineralen van de cole slaw salade. Dit gerecht kan in enkele minuten worden bereid en het is altijd een zeer gezond en lekker gerecht.De sleutel om goed te eten wanneer u op dieet gaat, is het in evenwicht brengen van  de voedingsstoffen. In dit geval zou u ongeveer twintig tot dertig procent minder vet moeten eten dan u tot nu toe gewend was. U kunt het vet behouden door een half pond vetarme olie of sojaolie te bestellen.

Over olie gesproken, er is een hoog percentage oliën, die goed zijn om mee te koken. Ze hebben een lager percentage verzadigde vetten dan boter en worden “lichte” olie genoemd. Dit is de olie van de hoogste kwaliteit die je kunt krijgen en hij is afkomstig van de sojateelt. Vis en zeevruchten bevatten ook weinig vet en zijn goed voor de gezondheid. U kunt ze in plakjes eten zonder olie te gebruiken. Een truc die u kunt proberen is om een beetje frituurolie toe te voegen aan de bereiding van de vis. Als u echter een tijdje van uw favoriete voedsel afziet, zult u meer fruit en groenten gaan eten. De antioxidanten en andere vitaminen in deze voedingsmiddelen helpen je te beschermen tegen ziekten en cardiovasculaire problemen, terwijl ze je energie geven om je trainingen een kickstart te geven.

Lees meer

Cafe

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *